Historie

Ons familiebedrijf is in 1930 opgericht door Jan Willem Limpens.   

Volg hieronder de reis van ruim 93 jaar Limpens.

Van transportbedrijf naar het logistieke ketenbedrijf dat we tegenwoordig zijn.

 

1930

1930

1930 Jan Willem Limpens start zijn bedrijf met een AA-Ford en vervoerde hoofdzakelijk bomen en later lange buizen.

1947

1947

Na de 2e wereldoorlog zette Limpens zich in voor de wederopbouw. Bij de locale steenfabriek te Spaubeek werden de stenen nog met de hand geladen.

1949

1949

Het wagenpark van Limpens in 1949 voor de werkplaats die tegen het woonhuis was gebouwd.

3 Bedfords en 1 Dodge.

1950

1950

Aanleg hoofdstraat (Kupstraat) in het dorp Spaubeek.

1952

1952

1) De GMC (ex Amerikaans leger) met daarop een bulldozer en op de voorgrond Frans Limpens.

2) Het lossen van de bulldozer.

1954

1954

Het wagenpark bestond in 1954 uit, van links naar rechts:
- Bedford takelwagen
- 3x GMC
- De Soto
- 2x DAF 7-streper
- Chevrolet

1956

1956

DAF zeven streper geladen met kabelrollen.

1958

1958

1) Poetsen van de "De Soto".

2) De DAF 1600, 165 Pk uitgerust met Hulo kraan.

1960

1960

Jan Willem Limpens waagde de gok en kocht in 1960 een van 1e bulkwagens in Nederland. Deze DAF met silo opbouw had een inhoud van 11m3 en kostte het astronomische bedrag van f 60.000,-

1 - 2)

1e Bulkwagen:
DAF 6x2; UB-55-78
Type A 1300 DD
Laadvermogen 12 ton

3) Betonmolen ophalen in Rotterdam

1963

1963

Het wagenpark bestond in 1963 uit, van links naar rechts:
- Opel Rekord
- Fiat 643 met LAG silo oplegger.
- DAF 2000 D0 met silo opbouw.
- 4x DAF 1600 waarvan 1x silo opbouw.
  

1963

1963

1) Eerste bulkoplegger LAG met Fiat trekker.

2) Het lossen van een Gofa bulkoplegger.

1965

1965

DAF V1600 DD, 120 PK en 4 x 4 aangedreven werd geladen met zand.

1968

1968

Het wagenpark in 1968 heeft al een behoorlijke omvang. 

1969

1969

1) Fiat met eigen gemaakte kipper silo-oplegger.

2) Fiat met 1 assige hulo oplegger en HULO loskraan.

3) DAF 2600 met bollentank 20m3, deze oplegger is later zelf omgebouwd tot een 1 kamer onderlosser!

1970

1970

In 1970 vierde Limpens haar 40-jarig bestaan.

1 - 3) Het wagenpark van Limpens breidde zich steeds verder uit. Veel materiaal werd gebruikt gekocht en zelf omgebouwd naar de eigen wensen. Het bestond uit:
- Bulkwagens.
- Zandkippers.
- Stookolie opleggers.
- Stenenwagen.

4) DAF 2600 met de 1e nieuwe Van Hool kipper bulkoplegger. Totaal laadvolume 30 m3.

1971

1971

1 - 2) Lossen van stenen te Vlissingen met behulp van de DAF met HULO oplegger.

3) Loods + woonhuis Spaubeek, de plaats werd ondertussen veel te klein.

1972

1972

1) Vliegas laden bij de elektriciteitscentrale van de Laura. Vliegas van kolencentrales was dagelijks werk.

2) FIAT met dubbele kippende Gofa bulk oplegger.

3) André Limpens aan het werk op kantoor.

1974

1974

DAF 2600 met 27m3 stalen Van Hool onderlosser. Hiermee werden duizenden tonnen dolomietmeel vanuit Duitsland naar Maastricht vervoerd.  

1976

1976

1) Door de barre winter (-20 graden) moest het laden van kalksteen soms op andere plekken gebeuren, zoals hier in Landelies (België).

2) Containerwagen DAF 1600, dit vervoer heeft slechts kort plaats gevonden.

1977

1977

Door de forse groei van het wagenpark moest er een nieuwe loods met werk- en wasplaats komen. Deze werd in 1977 in Spaubeek gebouwd. 

1979

1979

DAF 2800, 260 PK met BUCA kipoplegger bezig met het lossen van vliegas.

1980

1980

In 1980 vierde Limpens haar 50 jarig bestaan.

1) Op de achtergrond het nieuwe bedrijfspand.

2) Een deel van het wagenpark, deels uitgekipt.

1982

1982

1) Limpens start met het vervoer voor de chemie sector. In dit geval vertrekt een DAF 3300 geladen met plastic korrels naar zijn losadres.

2) De 1e bulkoplegger voor plastic korrels (52m3).

3) Kunstmest laden in Wallonië.

1983

1983

Cement lossen in Katwijk aan Zee met 2x DAF 3300, 330 PK.
1x onderlosser van 36 m3 en 1x kipoplegger met eveneens een volume van 36 m3.

1984

1984

1) Het wagenpark anno 1984.

2) Hub Limpens bezig met het monteren van een compressor.

3) Hier wordt bij een Boerenbond in Duitsland kunstmest gelost met een DAF 3300 met een Van Hool onderlosser.

1985

1985

1) De drie zonen van Jan Willem Limpens die samen het bedrijf hebben gerund, van links naar rechts:
- André Limpens
- Frans Limpens
- Hub Limpens

1987

1987

2x plastic korrel lossen in Apeldoorn.

1992

1992

1) Het wagenpark anno 1992.

2) DAF 95 met onderlosser in het in het Limburgse landschap.

1993

1993

1) Drie generaties Limpens, van links naar rechts:
- Frans Limpens
- Hub Limpens
- Jan Willem Limpens
- André Limpens
- Guus Limpens

2) Oprichter Jan Willem Limpens.

1994

1994

Gezin van Guus Limpens met de 4e generatie.

1995

1995

Limpens heeft bijgedragen aan het transport van de 11 miljoen ton in opdracht van Borax te Rotterdam.

1998

1998

1 -  2) 1998, tijd om te verhuizen naar het nieuwe Business Park Stein te Elsloo. In onze nieuwe vestiging beschikken we over een ruime werkplaats, cleaning en een parkeerplaats van 12.000 m2 !

3) De cleaning in actie.

4) DAF 95 XF met Spitzer oplegger. Totaal laadvolume van 63 m3.

2000

2000

Guus Limpens neemt alle aandelen over van de familie en zet het bedrijf verder in het nieuwe millenium. 

2002

2002

1) Splinternieuwe Volvo NH.

2) Het wagenpark anno 2002.

2003

2003

De 1e vacuümoplegger met een inhoud van 63 m3 is een feit. 

Hiermee krijgen we de mogelijkheid tot het terug-zuigen van korrels en poeders vanuit een silo bijvoorbeeld.

2004

2004

1) Limpens breidt uit in het buitenland. Samen met J-P Souren bouwen ze een cleaning in Bottrop.

2) Plaatsing van de watercontainers.

3) Warchild krijgt van ons speciale aandacht en waardering. Onze steun loopt nog steeds.

4) DAF CF met onderlosser.

2005

2005

2005 was een innoverend jaar voor Limpens.

1) Uitbreiding hoofdkantoor Business Park Stein te Elsloo gereed voor gebruik.

2 - 3) De bouw van de cleaning in Bottrop is afgerond en wordt geopend.

4) Jeanette en Jean-Pierre Souren aan het werk in de nieuwe cleaning in Bottrop.

5) Limpens voert 1100 cementritten uit voor de aanleg van de Noord - Zuidlijn te Amsterdam.

6 - 7 - 8) Limpens viert in 2005 haar 75 jarig bestaan met een groot feest. De open dag wordt bezocht door 3000 mensen.

9) De eerste bulk LZV (Lang Zwaar Voertuig) in Nederland wordt door Limpens in gebruik genomen. Totaal gewicht 60 ton, totaal laadvolume van 100 m3.

2006

2006

1) Start bouw inkaploods te Business Park Stein 155 te Elsloo.

2) Start bouw 1e silopark.

3 - 4) Plaatsing eerste silo's

5) Inkaploods gereed en voorzien van automatische zakkensnijmachine.

6) Aankoop pand Business Park Stein 410 te Elsloo.

2007

2007

1 - 2) Bouw silopark en zakkensnij loods gereed.

3) Handling van containers met importmateriaal. In deze containers zit het zakgoed welke via de zakkensnijmachine wordt verladen.

4 - 5) Met behulp van de automatische zakkensnijmachine wordt het zakgoed in de bulk verladen.

6) Nieuwe zuigbulk op de RAI.

2008

2008

1 - 2) Limpens introduceert haar nieuwe huisstijl.

3) Het wagenpark in 2008. Op de voorgrond de nieuwe DAF CF.

4 -5) Limpens start met de verhuur van silo opleggers onder de formule van
www.silo-rental.com

6 ) Business Park Stein 410 te Elsloo wordt uitgebreidt met 10 grondstofsilo's

2009

2009

1) Transport naar Zuid Europa zowel weg- als multi modaal.

2 - 3) Nieuwe werkplaats met eigen APK straat.

4) ROMS transport opgericht, Limpens participeert 33%.

5) Door Sabic uitgeroepen tot vervoerder van het jaar 2008.

2010

2010

1) 3 generaties Limpens onderweg.

2) Elsloo voorzien van een dik pak sneeuw.

3) Start met transport bestemming Groot Brittannië.

2011

2011

In Bottrop wordt de parking flink uitgebreid. Vanaf nu is er ook containerhandling mogelijk.

2012

2012

1) Oplevering bewaakte parking Business Park 223 voor eigen materiaal maar ook klanten.

2) Grote silo leeg zuigen (vacuümen) in Maastricht.

3) Druk in de UK.

2013

2013

1) Nog voor de verplichtstelling van de nieuwe euro 6 motor heeft Limpens een onderzoek gehouden onder verschillende truckmerken, namelijk: DAF, MAN, Mercedes, Volvo.
De verschillende merken werden met elkaar vergeleken op basis van rijprestaties, brandstofverbruik, onderhoud, gebruiksvriendelijkheid en veiligheidsopties. 

2) In 2013 komen de eerste ADR voertuigen in ons bedrijf. Nu zijn we in staat om ook gevaarlijke poeder producten te vervoeren.

3) In 2013 is de bandencontrolebank in gebruik genomen. Zo is de chauffeur in staat om binnen 1 minuut zowel de bandenspanning, de profieldiepte maar ook de aslast te meten.

2014

2014

1) Medio 2014 komen de eerste vloeistof opleggers in ons bedrijf. Vanaf nu zijn we in staat om gevaarlijke en niet-gevaarlijke vloeistoffen te vervoeren.  

2) De nieuwe dieplader is operationeel, deze is geheel door de werkplaats van Limpens ontworpen en gebouwd. 

3) 3e en 4e generatie Limpens. 

2015

2015

1) In het jaar 2015 hebben wij ons 85 jaar jubilieum groots gevierd.

Het feestweekend in juli was een groot succes. De open dag is door ongeveer 2500 man bezocht.

2) Drie generaties Limpens.

3) Wagenpark anno 2015.

4) Start met ADR Bulk naar UK.

5) Cleaning Limpens Maastricht

 

 

2016

2016

1 / 2) Uitbreiding van het silopark met 18 silo's van 308m3 per stuk en 10 silo's van 127m3 per stuk.

3) Aankoop van een warehouse op Business Park Stein 163. Hiermee starten ook de logistieke activiteiten van opslag- en overslag van plastic granulaten in al zijn facetten.

4) Uitbreiding cleaning Elsloo naar 5 spoelstraten.

 

2017

2017

1 - 2 ) Het nieuwe warehouse met shuttle stellingen, er is plek voor 4000 pallets.

3 - 4) Volledig geautomatiseerde FFS afvullijn van bulk naar 25 kg zakken.

5) Start gas-transport. Meer speciaal Butadiene.

2018

2018

1) Eerste heipaal voor het nieuwe silopark gaat de grond in.

2 / 3) Eerste 24 silo's van 440m3 worden geplaatst.

4) Meer en meer vloeibaar transport.

 

2019

2019

1) Aankoop 8 Volvo LNG trucks. Deze trucks rijden op vloeibaar gas en hebben een CO2 uitstoot die 25% lager is dan de conventionele diesel truck.

2 / 3) Met de boot worden 24 silo's naar de haven in Stein gebracht. Vanaf daar volgt een indrukwekkend transport door de kern van Stein naar Elsloo.

4) Silopark met 48 silo's van 440m3 voltooid. 

5) Overname tanktransporten van de firma Noorloos. Hiermee zetten we een belangrijke stap voor onze groeiambitie in het vervoer van gevaarlijke vloeistoffen.

6) Toevoeging van 2 Scania's aan het wagenpark.

2020

2020

1) Start import werk vanuit de USA.

2) Uitbreiding vloeistofvloot met 10 trailers.

2021

2021

1) Start bouw van ons nieuwe warehouse. 5000m2 vloeroppervlak, en een nieuw kantoor voor de afdeling logistics. 

2) Er komen een aantal vloeistof containers in ons bedrijf.

3 - 4) De straten 1-2-3 van de cleaning krijgen een facelift en nieuwe opvang bassins. 

2022

2022

1) Bedrijfsoverdacht naar 4e generatie, Jasper en Thijs zijn nu de nieuwe eigenaren. 

2) Eerste DAF van de XG generatie.

3 - 5) Oplevering warehouse van 5000m2, hier is plaats voor ruim 8000 pallets.

Tevens staan hier onze zakkensnijmachine en diverse ompak machines.

6) Aan de ingang van ons industrieterrein hebben we een parking gerealiseerd van 12.000 m2.

Heeft u een vraag of een opmerking?

Contact